El passat 21 d’octubre, 60 persones entre pares i infants vam participar en la sortida de la Comissió a Famílies al Turó de Morou, al Parc Natural del Montseny. La ruta es va fer a partir de l’itinerari clàssic del Turó de Morou, senyalitzat pel Parc Natural del Montseny, a través d’un bosc de faigs i castanyers que la tardor pinta de colors i entapissa de fullaraca, fages i castanyes. En vam fer, però, una variant poc coneguda.

turomorou2
Després del primer quilòmetre i mig, ens vam dividir en dos grups: el més petits i els seus pares van seguir l’itinerari clàssic del Parc, mentre que el grup dels més caminadors vam seguir el camí del Coll de Mosquera que envolta el Turó de Morou per llevant, pujant-lo des d’aquest coll.

El camí de la Mosquera no està senyalitzat; s’ha d’intuir sota la catifa de fullaraca fins a convertir-se en un estret corriol entre roques de granit, amb alguns passos espectaculars que salven torrenteres molt dretes. Observem faigs tombats pel vent, alguns, sobre el mateix camí.

turomorou4
Vam arribar al Turó de Morou quan els petits ja hi portaven una hora i mitja esperant-nos. Vam dinar i vam baixar cap a l’Empedrat de Morou, un aflorament espectacular de granit rosat sobre el qual passa el camí, i cap al Pantà de Santa Fe, ara ple a vessar per la bona temporada de pluges, i que en aquesta hora ens doblava la visió del bosc amb el seu efecte mirall.

Els petits van fer 6,5 km, amb 250 m de desnivell, mentre que els grans van fer 8,7 km, amb 480 m de desnivell acumulat, havent passat per un tros de Montseny insòlit i de gran bellesa.
Agraïm a en Sergi de Meià la “masterclass” de bolets del Montseny.

Crònica d’Albert Vidal
Track en INSTAMAPS: https://goo.gl/1d8W4x
Fotografia per il·lustrar la crònica: Sílvia Marcer.