El passat 24 de febrer els socis i sòcies del CEC van aprovar a l’Assemblea General Extraordinària el projecte de reforma del Xalet Juli Soler i Santaló de Salardú que el transformarà en un hostel modern i d’última generació. L’acte va comptar amb la presència de 58 socis/es, dels quals 57 van votar a favor de l’aprovació de la reforma i 1 vot en contra.
Les obres del hostel de muntanya començaran aquest mes d’abril i s’obrirà al públic al desembre de 2022. Comptarà amb 3 plantes, 100 places i es preveu més de 9.000 pernoctacions l’any, més del doble d’un refugi convencional i múltiples activitats blanques i verdes.
Eduard Cayón, president del Centre, va agrair la confiança dels socis/es i va explicar que “volem que el hostel sigui tota una experiència, amb espais austers i de qualitat, atractiu pels socis i sòcies del CEC i per la per gent de casa i d’arreu del món. A la vegada, que destaqui en excel·lència i valors, com la sostenibilitat i el respecte pel medi ambient”.
Julià Capel (membre de la Junta- Infraestructures-) i arquitecte del projecte, va comentar la part constructiva del hostel (veure dossier), mentre que Josep M Simó (Tresorer) va exposar el pla de viabilitat i el pla de recuperació de la inversió tot destacant que “és un projecte autosostenible a nivell econòmic i financer, amb despeses contingudes”.
El projecte suposarà una inversió d’1,6 milions €, dels quals 1,3 milions els aporta un crèdit de l’Institut Català de Finances (ICF) i la resta, préstecs de socis/es i altres fonts de finançament que permetran l’amortització o cancel·lació anticipada.
Finalment, el Centre ha obert una campanya de micromecenatge de proximitat perquè tots els socis i sòcies puguin participar d’aquesta fita històrica de la nostra entitat. Aquí trobareu tota la informació: cec.cat/mecenatge-salardu
Més informació del hostel de muntaya: cec.cat/projecte-salardu