El Carlit és una d’aquelles muntanyes que se’n diuen agraïdes, i els llacs de les Bulloses formen un indret idíl·lic que no deixen a ningú indiferent. Per això, quan la Comissió de Famílies ens vàrem plantejar anar a aquesta zona, ho teníem fàcil. Només ens calia bon temps, i el bon ambient i predisposició de grans i petits ja farien la resta. 40 persones vàrem fer nit al Refugi de les Bulloses, 18 van pujar al Carlit i 22 van fer la volta als llacs. Després d’un abundant sopar, calia anar a dormir aviat perquè el grup de grans començava a caminar a les 7:30 del matí.

El grup del Carlit, després d’esmorzar al refugi, va iniciar la marxa amb 20 minuts de retard sobre l’hora prevista i després de 4 hores de marxa tot el grup havia fet cim del Carlit. L’estret corriol del tram final pel tarter fins a l’Estany Gelat i  la grimpada final per roca esquistosa va fer que el grup s’estirés, però vetllant els vocals per la unitat de la marxa amb diverses parades de reagrupament, i vam fer cim a les 12 h. Després de mitja hora al cim vam iniciar el descens.

El grup de petits es va poder aixecar més tranquil·lament i va iniciar la marxa a les 9:00 del matí. Només començar, se sentien gossos i crits d’algun animal….eren gossos caçadors de llebres, que ens van acompanyar fins el primer llac, l’Estany Negre. D’aquí a l’Estany de la Comassa i Estany Sec. Feia molta calor i sort de l’aigua que ens permetia refrescar-nos de tant en tant. Després de passar l’Estany de Bailleul, ens esperava una petita pujadeta fins arribar a l’Estany de Sobirà, seguint fins allí la mateixa ruta que el grup de grans.Aquí ens vàrem comunicar per ràdio amb ells, que baixant del Carlit es trobaven a l’Estany Gelat.

Mentre els esperàvem, vàrem aprofitar per dinar, jugar i observar alguna granota que es deixava veure entre la gespa. A les 13:30 els dos grups es troben a l’Estany de Sobirà, i després d’una bona estona dinant i jugant en aquell indret meravellós, iniciem el retorn completant la volta en recorregut circular pels estanys de Trebens, Castellar, Dugues i Viver. Una de les nostres famílies amb afició boletaire ha fet una bona plegada de ceps.

La volta dels llacs amb els més petits ha estat un recorregut de 11,4 km amb 435 m de desnivell acumulat, 7,7% de mitjana de pendent, i la volta amb ascens al cim del Carlit del grup de més grans 16,3 km amb desnivell acumulat de 990, essent la mitjana de desnivell entre Estany de Sobirà i el cim del 23% en 2,5 km.

Jornada fantàstica, inici immillorable de temporada després de vacances.